شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

مرتضی طلایی: در جهانی که غرق ظلمت و تباهی می‌شود آنچه می‌تواند نجات‌دهنده باشد، بی‌شک چیزی جز بازگشت به اصل و نوشیدن از سرچشمه زلال حقیقت نیست.

مرتضی طلایی

حقيقتي كه در تاريكي قرن‌هاي جمود و خمودگي انسان، راهنما و راهگشاي او بوده است. دين اسلام سرچشمه زلال و بي‌پيرايه‌ترين الطاف الهي، از اين‌رو اعتباري عام در عرض زمان و مكان يافته است كه انسان جاهل را به سرچشمه آگاهي، يكتاپرستي، مهرباني و درست كرداري برده و در ناب‌ترين شكل ممكن خود، جريان دائمي از سيلان و ارتباط را بر محور قرآن كريم و اهل عترت پيامبر(ص) تا روز قيامت برقرار گذاشته است.

لذا به اين اعتبار است كه دين اسلام در كمال پويايي و بالندگي، مرزها را در نورديده و با وضوي عشق، زنگار از رخ انسان درمانده امروز مي‌زدايد. انساني كه در چرخاچرخ كوبنده اومانيسم و خردگرايي‌هاي افراطي فيلسوفان غربي مسير سعادت و تعالي خود را گم‌كرده است و گمشده هيجانات و هواهاي نفس خود، با هر شتابي كه به سمت تباهي پيش مي‌رود دست به دامن سطحي‌ترين برداشت‌هاي فلسفي، عرفاني و شيطاني مي‌يازد تا بتواند در پس هيجانات لحظه‌اي موسيقي‌هاي تند متال، مصرف مخدر و الكل زنده بماند و چون سرانجام اينها چيزي جز تباهي و آلودگي نيست، سرگشته و حيران يا به مرگ تن مي‌دهد يا به سمت اسلام مي‌آيد.

اين تشنگي و عطش روح بشر امروزي است كه سبب شده در ذيل همه فشار‌ها و محدوديت‌ها، شاهد رشد و توسعه دين اسلام در جهان باشيم. انسان امروزي به حقيقت دريافته است كه اسلام براي زندگي انسان برنامه، الگو و جهان بيني دارد. اسلام كمك مي‌كند كه زندگي انسان معنا و اعتبار لازم را به‌دست آورده و بتواند به پرسش‌هاي هستي‌شناسانه خود پاسخي درخور دهد.

در اسلام است كه انسان هدف از آفرينش خود را درك كرده و در پس همه شناخت‌ها و ادراكات راه واقعي رسيدن به خداوند را به‌دست مي‌آورد. با جهان بيني اسلامي، انسان امروزي متوجه مي‌شود كه اگر ايمان داشته باشد و نيكو زندگي كند در پيشگاه حضرت باري‌تعالي جايگاهي به رفعت آسمان‌ها و زمين‌ها دارد و اگر تن به آلودگي‌ها دهد به پست‌ترين درجات حيات تنزل پيدا مي‌كند.

بر همين قاعده بود كه حضرت محمد(ص) توانست قلب جاهليت و تباهي تاريخ را به نرمي يكتاپرستي آراسته سازد و با مهرباني، سختكوشي و صبر، معلم‌گونه بنيان‌هاي شناخت درست را در وجود انسان پي نهد. اين ميراث گرانبها، ما را موظف مي‌سازد كه در برابر الحادي‌گري، تروريسم، افراط‌گرايي، غربزدگي و استثمار كه سر منشأ همه آنها، شياطين غربي هستند، ايستادگي كنيم و مجهز به سلاح دانش و ايمان از تزلزل در امت واحد اسلامي پيشگيري نماييم. و درنظر داشته باشيم كه اين گرايش شديد جوانان غربي از همان‌سو كه ضروري است، اگر از مجراي درست آن صورت نگيرد به افراطي‌گري و گسترش تروريسم به نام اسلام نيز دامن مي‌زند اتفاقي كه امروز در عراق و سوريه شاهد همه‌روزه آن هستيم.

لذا داشتن يك رويكرد معرفت‌شناسانه بدون جزميت‌هاي فكري به آموزه‌هاي قرآن كريم، روايت‌ها و سبك زندگي حضرت محمد(ص) و اهل‌بيت مطهرشان در شناخت اسلام راستين و واقعي به جويندگان آن، مهم‌ترين اقدامي است كه بايد انجام گيرد. رسالتي كه امروز برعهده سياستگذاران فرهنگي و مذهبي ما قرار دارد اين است كه با اين مسائل چه در داخل و چه در خارج عاقلانه و هوشمندانه برخورد كنند، در داخل برخورد‌هاي سلبي و ايجابي واكنش‌هاي پوشيده ولي مؤثري از سمت جامعه در پي خواهد داشت و در خارج نيز سطحي‌نگري و عدم‌مطالعه درست فضاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي راه را براي قرائت‌هاي اشتباه از دين اسلام هموار خواهد كرد. ان‌شاء‌الله كه با اتخاذ تدابير و سياستگذاري‌هاي مناسب، شاهد برگشت مكر غربي‌ها براي از بين بردن دين اسلام و اسلام‌هراسي به‌خود‌شان خواهيم بود و پرده‌هاي جهل و گمراهي كه به اسم علم بر ذهن مردمانشان كشيده‌اند، فروخواهد افتاد و حقايق آشكار خواهد شد.

  • نايب‌رئيس شوراي شهر تهران
کد خبر 332925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha